DLeila Lamnadi startte in september 2022 als
Senior Associate binnen Team Amsterdam. Zij blikt terug op haar eerste 100 dagen bij Qconcepts.
In mijn eerste dagen ben ik van start gegaan met introductiecursussen in Den Bosch waarbij ik heb geleerd over de werkwijze van Q en ook een stukje vaktechniek. Tijdens de cursussen heb ik ook meteen de andere collega’s ontmoet die per september waren gestart bij Q en ook de collega’s van Den Bosch.
In verband met vakanties en team Amsterdam dat nog opbouwende is, ben ik na de tweedaagse cursus de eerste twee weken van start gegaan in Rotterdam. Na de eerste twee weken ben ik op kantoor in Amsterdam gaan werken en heb ik de collega’s daar leren kennen. Ook heb ik in september meteen deel kunnen nemen aan de jaarlijkse Summer School. Het was perfect getimed dat ik daaraan deel kon nemen meteen al in mijn eerste maand. Hierdoor heb ik meteen al kennis gemaakt met de nieuwe templates binnen Q (aan de hand van de wijzigingen in NV COS 315 en 700) en heb ik meteen nog meer landelijke collega’s leren kennen tijdens de borrels.
Iedereen nam de tijd om mij in te werken.
Mijn eerste ‘echte’ werkdag werd ik ontvangen door drs. John van de Kasteele RA (één van de partners van Amsterdam). Hij nam de tijd om mij wegwijs te maken met de nieuwe audit software en de Q audit methodologie. Ik merkte al direct de korte lijnen bij Q en dat iedereen de tijd neemt om je in te werken. Dat was echt super fijn om zo van start te gaan!
Teamgevoel door wekelijkse kantoordag
Als gevolg van een wisseling van de teamcaptain is er meteen veel veranderd op kantoor Amsterdam. Maandelijks hebben we een teammeeting waarbij we de ontwikkelingen ten aanzien van ons strategisch plan bespreken met ons team (met natuurlijk lekkere verse broodjes van de slager). Tijdens deze teammeetings hebben we bijvoorbeeld ook afgestemd dat we een kantoordag hebben ingepland op woensdag (altijd vrijblijvend), waardoor we elkaar wekelijks blijven zien. Ik merk dat dat echt helpt om het teamgevoel te behouden, door elkaar toch altijd even te zien ondanks dat je bijvoorbeeld op een andere klant ingepland staat. Ook is het op dit soort momenten handig om samen met het team voor een klant de risicoanalyse en de controle-aanpak te bespreken.
Veel leren door nieuwe klantportefeuille
De afgelopen weken heb ik veel dossiervoorbereidingen en interimcontroles mogen doen. Waarbij mijn weken er zo uitzagen dat ik vaak twee dagen bij de klant aanwezig was, één dag op kantoor aan het werk was en dan nog één dag thuis aan het werk. Door een gehele nieuwe klantenportefeuille heb ik in de afgelopen 100 dagen weer super veel geleerd. Ook heb ik een aantal klanten in mijn portefeuille in de zorgsector, waar ik hiervoor nog geen ervaring mee had. De manager (Roderick Mocking MSc RA) en partner (drs. John van de Kasteele RA) van ons team hebben mij met enthousiasme veel geleerd over de zorgsector. Ook omdat ik hiervoor een MSc in psychologie heb afgerond vind ik het leuk om ook een aantal klanten te hebben in deze sector. Daarnaast heb ik ook nog veel MKB profit klanten, die ik ook heel leuk vind. Naast de audit vind ik het ook leuk om sollicitatiegesprekken te voeren met potentiële nieuwe collega’s. Het is leuk dat Q mij daarin meteen al vertrouwt en in meeneemt.
Flexibele combi tussen werken en leren
Op de vrijdagen heb ik de afgelopen weken altijd studie gehad (het laatste vak van de post master, Financial Auditing). Wat ik ook heb gemerkt is dat ik echt flexibel kan werken. Zo heb ik het de afgelopen periode erg druk gehad met studeren voor de laatste tentamens van de post master. Via via kreeg ik last minute te horen dat er een tentamentraining werd gegeven door een ander accountantskantoor op de maandag. Ik ging er vanuit dat het wel niet mogelijk was om hier last minute nog voor vrij te vragen, maar hier werd super flexibel mee omgegaan.
Ik werk iedere dag met heel veel plezier.
En: we zoeken collega’s! Dus als jij ook wel wekelijks een broodje lust van de slager, app of bel me me dan vooral eens 😉 op 06-57508077.